درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی.پزشکی.فرهنگی و آدرس difficult.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 15897
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


دریافت کد جملات شریعتی

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 15897
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

علمی. پزشکی.فرهنگی.سیاسی.تاریخی




واکنش انی((راکتور اتمی جایی است که عمل اصلی در ان انجام می گیرد. انرزی ای که راکتور ازاد می کند . به شکل گرماست هسته راکتور یا مخزن فشار جایی است که سوخت در انجا کارش را انجام می دهد . مخزن فشار درون دیواره ای از بتن ضخیم قرار گرفته است و ساختار فولادی بزرگ تری که ان را احاطه کرده است. از نفوذ مواد رادیو اکتیو خطرناک موجود در هسته راکتور به محیط خارج جلوگیری می کند.))میله های داغ ((سوخت نیروگاه هسته ای به شکل گلوله های کوچکی از جنس یک نوع ماده رادیو اکتیو غنی شده به نام اکسید اورانیوم است . این گلوله ها را درون لوله های فلزی که حدود 3 تا 4 متری طول و 2.5 سانتی متری قطر دارند. جای میدهند بعد لوله ها را دسته می کنند و داخل هسته راکتور  می گذارند. یک نیرو گاه هسته ای معمولا حدود پنجاه هزار عدد از این میله ها دارد که مجموعا حدود صد تن اورانیوم را در خود جای می دهند . اشتباه نکنید این میله ها داغ اند. دمای انها حدود 300 درجه سانتی گراد است . این گرما بر اثر شکافت هسته ای که درون میله ها صورت می گیرد تولید می شود.))در خارج ((نیروگاه هسته ای باید طوری ساخته شود که جلوی  خروج مواد رادیو اکتیو را به محیط بیرون بگیرد . بنابراین ساختمان گنبد مانند راکتور از بتن ضخیم با پوششی از فولاد ساخته می شود که  پرتو های رادیو اکتیو نمی توانند در ان نفوذ کنند. ساختمان بایید ان قدر محکم باشد که چیزی هم از بیرون نتواند وارد ان شود. برای مثال بخشی از ساختمان که راکتور درون ان قرار دارد  به قدری محکم است که حتی در برابر تصادف با یک هواپیمای جت هم ایستادگی می کند.))اسب ها را مهار کنید ((گرما خوب است- ولی اندازه دارد راکتور اگر بخواهد خوب کار کند باید داغ باشد ولی اگر بیش از حد داغ شود مشکل پیش می اید اگر میزان شکافت هسته ای از کنترل خارج شود  دما ممکن است تا ان اندازه بالا رود که خود اورانیوم هم ذوب شود . همچنین  می تواند میله های سوخت و ساختمان بتنی را ذوب کند که در نتیجه مواد رادی اکتیو خطرناک وارد زمین و هوای اطراف نیروگاه شود  به چنین واقعه ای گداخت هسته ای مرکزی می گویند برای جلوگیری از گداخت مرکزی هسته ای  میله های کنترل را در میان دسته میله های سوخت درون راکتور قرار  می دهند .  میله های کنترل با بالا و پایین رفتن مداوم در دستگاه سوخت راکتور میزان شکافت هسته ای را کنترل می کنند.))همه جا اب ((اب درون هسته راکتور جریان دارد به دور میله های سوخت  می چرخد  و دوباره بیرون می رود .  اب را برای سرد کردن به کار  می برند تا نگذارند راکتور زیاد داغ شود. اب همچنین به قدری داغ می شود  که می جوشد و به بخار تبدیل می شود. بخار از مخزن  فشار بیرون می رود و توربین های فشار قوی را می چرخاند . توربین ها مولد هم مانند مولد هر نیروگاه  برق معمولی زغال سوز الکتریسیته تولید می کند . در این ضمن بخار دوباره در این برج های سرد کننده که به شکل گودال های غول پیکر هستند به اب تبدیل می شوند.))

 



دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:, :: 9:31 ::  نويسنده : امیر حسین

1- روزی ((میر سید شریف گرگانی))از فرزندش پرسید- دوست داری مانند کدامیک از دانشمندان معاصر گردی؟-مانند شما.       سید گفت-همت توکوتاه است و با بالهای همت پروازی اندک خواهی کرد. ای فرزندم من هدفم ان بود که در فصل و دانش چنان شوم که اسخاصی مثل ((ابن سینا)) از شاگردانم به حساب ایند.   2-پیر مردی در ساحل دریا در حال قدم زدن بود به قسمتی از ساحل رسید که هزاران ستاره دریایی در پی جزر و مد در انجا گرفتار شده بود ند . دخترکی را دید  که ستاره های دریایی را می گرفت و یکی یکی انها را به دریا  می انداخت. پیر مرد به دخترک گفت دختر کوچولوی ساده لوح تو که نمی توانی همه این ستاره های دریایی را نجات بدهی انها خیلی زیاد هستند . دخترک لبخندی زد و گفت می دانم ولی این یکی را که می توانم نجات دهم و یک ستاره دریایی را به دریا بیندازم.



یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 23:42 ::  نويسنده : امیر حسین

1-30 برابر افرادی که در روی کره زمین زندگی می کنند  در زیر خاک مدفون شده اند2-وسعت کره ماه به اندازه قاره استرالیا است3-وسیع ترین شبه جزیره جهان عربستان است4-بزرگترین قاره جهان اسیا است5-خورشید 33033 مرتبه بزرگتر از زمین است6-کره مریخ با سرعت 240 کیلومتر در ساعت به دور خورشید می چرخد7-ادیسون حدود 1000 اختراع را به نام خود به ثبت رساند8-مخترع نان سنگک شیخ بهایی است9-مجسمه ازادی نیویورک 225 تن وزن دارد10-بلند ترین راه اهن دنیا در کشور پرو قرار دارد11-نخستین بار بستنی در ایتالیا ساخته شد12-پرچم کشور سوییس به شکل مربع است12-در شهر تهران روزانه 27 نفر به خاطر الودگی هوا جان خود را از دست می دهند13-7 درصد مردم دنیا چپ دست هستند14-فاصله زمین تا خورشید 150 میلیون کیلومتر است15-چشم انسان یک دور بین 135 مگا پیکسل است.



شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : امیر حسین

 

1-56 درصداز افرادی که چپ دست هستند تایپیستند2-پوست سیب 5 برابر ویتامین دارد3-خانم ها بیشتر از اقایان تحمل شنیدن خبر های بد را دارند4-مساحت دریای خزر 372هزار کیلومتر مربع است5-در کشور هند به 15 زبان رسمی و 874 گویش مختلف صحبت می شود6-مردم اندونزی به 365 زبان صحبت می کنند7-خط نستعلیق زیباترین خط جهان است8-نور خورشید فقط تا 400 متری اب دریا نفوذ می کند9-طول نوار فیلم سینمایی 3 کیلو متر است10-گل نی هر 30 سال یکبار می روید11-غیر ممکن است که بتوانیم با چشمان باز عطسه کرد12-فیل نزد مردم تایلند حیوان مقدسی است13-در جنگ جهانی دوم 36 میلیون نفر کشته شدند14-عمر زنان از مردان بیشتر است15-شنوایی زنان از مردان بهتر است16-مردان دو برابر زنان بیمار میشوند17-قلب زنان تند تر از مردان میزند18-در طول خواب بدن فلج می شود19-حدود 30 عضله در هنگام خندیدن فعال می شوند20-هر یک از ابرو های انسان بین 400 تا 600 تار مو دارد.



شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: 13:51 ::  نويسنده : امیر حسین

1- تمرینی برای سرعت عمل ذهن . کدام اعداد صحیح بزرگتر از یک هستند که این نه عدد سه رفمی 111و222و444و555و666و777و888و999 همگی بدون باقیمانده بر انها تقسیم پذیرند؟   2- یک قایق گشتی پلیس مسیر معمول گشتزنی اش را اغاز  می کند مسیرماموریت ابتدا به سمت بالای رود. سپس به سمت پایین رود و سرانجام دوباره به سمت بالا تا نقطه عزیمت اغازین است. در این روز خاص رودخانه سریعتر از معمول جریان دارد. ایا این امر تغییری در زمان انجام ماموریت می دهد؟ 3- صفحه ی شطرنجی با مربع هایی به ضلع 50 سانتی متر در دست داریم. شعاع بزرگترین دایره ای که می توان در این صفحه  رسم کرد. طوری که محیط  ان کاملا در مربعهای سفید واقع شود. چقدر است؟                                  



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 11:14 ::  نويسنده : امیر حسین

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد